در آستانه معرفی رسمی، قیمت و مشخصات SSD های سری Samsung 980 فاش شد

براساس اطلاعات موجود سامسونگ قصد دارد در تاریخ 30 مارس (10 فروردین 1400) از نسل جدیدی از حافظه های SSD خود با عنوان Samsung 980 رونمایی کند. نباید این حافظه ها را با حافظه های 980 Pro که چندی پیش از سوی این شرکت معرفی شد اشتباه گرفت؛ چرا که SSD های سری Samsung 980 محصولاتی ارزان قیمت تر هستند و بخشی از ویژگی های عالی نسخه Pro را هم در اختیار دارند.

در حالی که سامسونگ قصد دارد در آینده نزدیک از حافظه های SSD جدید خود با عنوان Samsung 980 رونمایی کند امروز بخشی از فروشگاه های اینترنتی این حافظه ها را در لیست محصولات خود قرار دادند و ضمن معرفی تمامی مشخصات و ویژگی ها، قیمت نسخه های مختلف از آن را هم فاش کردند.

ر کل باید گفت که حافظه های Samsung 980، نسخه ای ارزان قیمت تر از حافظه های پرچمدار 980 Pro هستند و بخشی از ویژگی های آن ها را هم در اختیار دارند. برخلاف حافظه های 980 Pro که دارای رابط PCIe 4.0 x4 بودند، این حافظه های جدید بر شیار PCIe 3.0 x4 مبتنی هستند؛ به همین دلیل سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در آن ها کمتر خواهد بود.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی خرده فروشی های اینترنتی، حافظه های Samsung 980 در سه ظرفیت 250، 500 و 1000 گیگابایتی عرضه خواهد شد. این درایوها بر کنترلر جدید سامسونگ که آن را با عنوان Pablo می شناسیم مبتنی هستند و همچنین از تراشه های حافظه  136 لایه TLC V-NAND بهره می برند. باید گفت حافظه های Samsung 980 از این نظر با محصولات پرچمدار سامسونگ در سری پرو، وجه مشترک دارند.

کنترلر این حافظه های جدید سامسونگ از جدیدترین قابلیت ها و فناوری های رمزگذاری پشتیبانی می کند و به همین دلیل می توان از آن ها برای مصارف حساس و نیازمند به امنیت بالا نیز استفاده کرد. سامسونگ اعلام کرده است که این حافظه های جدید از کش مبتنی بر حافظه های DRAM بهره نمی برند و به همین دلیل نسبت به دیگر محصولات مشابه این شرکت قیمت پایین تری دارند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش