اینتل اولین اطلاعات پردازنده های نسل سیزدهم Raptor Lake را منتشر کرد

 

همانطور که می‌دانید شرکت اینتل چندی پیش به صورت رسمی از پردازنده‌های نسل دوازدهم خود با نام Alder Lake رونمایی کرد و محصولات جدیدی را به بازار عرضه نمود. در این راستا امروز کمپانی اینتل یک نمونه آزمایشی از پردازنده‌ی نسل سیزدهم Raptor Lake مجهز به 24 هسته و 32 رشته پردازشی را در معرض نمایش قرار داد.

شرکت اینتل اخیراً در جلسه‌ی سرمایه‌گذاران خود عملکرد یکی از نمونه‌های اولیه‌ی پردازنده‌های رپتور لیک (Raptor Lake) را به عنوان برنامه‌ی اینتل برای سال جاری نشان داد. این پردازنده دارای 24 هسته پردازشی و 32 رشته است و از معماری هیبریدی جدید اینتل (هسته‌های P و E) استفاده می‌کند. اینتل مدعی شد نسل بعدی پردازنده‌های خود تا 8 هسته‌ی توان‌مند (P) و 16 هسته‌ی کم‌مصرف (E) را مورد استفاده قرار می‌دهند؛ پس تعداد هسته‌های کوچک و کم‌مصرف پردازنده‌های نسل بعدی اینتل نسبت به نسل Alder Lake دو برابر خواهد شد.

پردازنده‌های Raptor Lake مانند نسل کنونی با فناوری ساخت 7 نانومتری اینتل تولید می‌شوند. تیم آبی همچنین تایید کرد که پردازنده‌های نسل 13 با سوکت LGA1700 سازگار خواهد بود و نیازی به تراشه‌ی جدید نیست. البته اینتل از نیاز به بروزرسانی BIOS برای شناخت این پردازنده‌ها حرفی نزد. از سوی دیگر می‌توان اطمینان داشت که پردازنده‌های Raptor Lake از حافظه‌های رم DDR5 هم پشتیبانی می‌کنند.

 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش